Program Studium

Coaching jest doskonałą metodą pracy z ludźmi, którzy chcą się rozwijać i pełniej korzystać z własnego potencjału. Prowadzenie sesji coachingowych wymaga od coacha posiadania szeregu specjalistycznych kompetencji. Studium Zawodowe Coacha Biznesu powstało z myślą o tych wszystkich, którzy chcą pracować, bądź już pracują z indywidualnymi Klientami i potrzebują efektywnych narzędzi i specyficznych umiejętności do tego, aby móc wyzwolić moc, która nich tkwi.

Studium Zawodowe Coacha Biznesu jest kursem, który kończy się egzaminem i dyplomem ukończenia Studium Zawodowego Coacha Biznesu oraz Certyfikatem i tytułem Coacha Biznesu NOVO. Program kursu i końcowy egzamin jest zgodny z standardami International Coach Federation. Program przygotowuje do akredytacji na poziomie Associated Certified Coach (ACC). Cykl zajęć trwa 6 miesięcy i obejmuje: 4 zjazdy weekendowe (sobota i niedziela), 6 grupowych telefonicznych teleklas oraz 3 indywidualne telefoniczne sesje superwizyjne, w tym w szczególności:

  • 60 godzin zegarowych zajęć kursu podstawowego (56 godzin szkolenia w sali, 4 godziny grupowych sesji telefonicznych),
  • 11 godzin zegarowych mentor coachingu (8 godzin mentor coachingu grupowego i 3 godziny mentor coachingu indywidualnego),
  • 10 godzin zegarowych indywidualnej pracy coachingowej w roli coacha i klienta /tzw. peer-coaching/,

Studium ma charakter praktyczny i warsztatowy. 80% zajęć to intensywny trening umiejętności, podczas których rozwijanych jest 11 kluczowych kompetencji International Coach Federation. Prezentowana podczas zajęć teoria podawana jest w ilości koniecznej do zrozumienia istoty coachingu i do skutecznej praktyki coachingowej, Podczas sesji wykorzystywane są różnorodne metody rozwojowe, tj. demonstracje sesji coachingowych, interwizja i superwizja sesji prowadzonych przez uczestników Studium.

Wszystkie zajęcia kursu podstawowego oraz wszystkie sesje mentor coachingu są realizowane w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym (ogółem 71 godzin zegarowych).

Zajęcia prowadzone są wyłącznie przez certyfikowanych coachów International Coach Federation. Mentor coaching prowadzą coachowie z akredytacją na poziomie MCC (minimum 2500 godzin praktyki coachingowej) oraz PCC (minimum 550 godzin praktyki coachingowej).

Program kierowany jest do:

  • trenerów,
  • doradców zawodowych,
  • psychologów,
  • terapeutów,
  • nauczycieli,
  • liderów zespołów roboczych i projektowych,
  • menedżerów,

oraz wszystkich tych, którzy wspierają innych w relacji 1 na 1.

 

CELE SZKOŁY:

Celem kursu jest kompleksowe przygotowanie uczestników do pełnienia roli coacha, w tym w szczególności:

  • Rozwój umiejętności coachingowych w pracy z klientami indywidualnymi i biznesowymi.
  • Przygotowanie do zdobycia akredytacji International Coach Federation.
  • Prezentacja sprawdzonych narzędzi, technik i modeli coachingowych, w tym autorskiego modelu NOVO.
  • Stworzenie okazji do doświadczenia na sobie mocy coachingu.
  • Prezentacja przykładowych wdrożonych programów coachingowych w organizacjach.
  • Wsparcie na etapie wdrażania nabytych umiejętności.

 

PROGRAM SZKOŁY

Moduł 1. NARZĘDZIA I TECHNIKI COACHINGOWE (2 dni)

Moduł wprowadza w tematykę coachingu. Prezentujemy podstawowe zasady pracy coachingowej oraz specyfikę coachingu. Podczas szkolenia ćwiczymy bazowe umiejętności coacha. Prezentujemy podstawowe techniki i modele coachingowe oraz wyjaśniamy, jak je zastosować w pracy z klientami. Uczestnicy mają możliwość doświadczania na sobie procesu coachingu.

TREŚCI SZKOLENIOWE:

  • Specyfika i warunki coachingu.
  • Coaching a inne metody pracy w relacji indywidualnej.
  • Zastosowania coachingu.
  • Podstawowe umiejętności coacha – pętla coachingu.
  • Rola coachee w procesie coachingowym.
  • Relacja i partnerstwo w coachingu.
  • Proces coachingu:
    • Etapy i struktura procesu coachingowego.
    • Cele w procesie coachingowym – wizja, cele na proces coachingowy, cele na sesje.
    • Wizualizacja i praca z celami.
    • Praca z wartościami w coachingu.
    • Poziomy Diltsa
  • Przykłady programów coachingu.
  • Kodeks Etyczny i standardy zawodu coacha.

Podczas pierwszego zjazdu koncentrujemy się na Kluczowych Kompetencjach Coacha wg ICF:

  • Zgodność z wytycznymi Kodeksu Etycznego i standardami zawodu coachingu.
  • Uzgodnienie kontraktu coachingu.
  • Budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa w coachingu.

Moduł 2. COACHING – POGŁĘBIANIE UMIEJĘTNOŚCI (2 dni)

W trakcie modułu koncentrujemy się pogłębianiu wykorzystania umiejętności coacha do efektywnej pracy z klientami. Prezentujemy kolejny zestaw narzędzi do pracy coachingowej, jednakże nasza uwaga utrzymuje się w obszarze wykorzystania kompetencji coachingowych na wyższych poziomach.

TREŚCI SZKOLENIOWE:

  • Zadawanie mocnych pytań w coachingu.
  • Przegląd w coachingu.
  • Praca z metaforą w coachingu.
  • Praca z emocjami.
  • Słuchanie na wielu poziomach.
  • Gry i karty coachingowe.
  • Odzwierciedlanie, czyli lustro społeczne.
  • Praca na zasobach klienta i wzmacnianie.
  • Obecność coachingowa i „taniec” z klientem.
  • Zmiana perspektyw i praca z przestrzenią.
  • Bezpośrednia komunikacja w coachingu.
  • Elementy prowokatywne w coachingu.

Podczas drugiego zjazdu koncentrujemy się na Kluczowych Kompetencjach Coacha wg ICF:

  • Obecność coachingowa.
  • Aktywne słuchanie.
  • Zadawanie pytań sięgających sedna.
  • Bezpośrednia komunikacja.
  • Budowanie świadomości.

Moduł 3. POSTAWA COACHA – LIFE COACHING I COACHING KARIERY (2 dni)

Moduł jest realizowany z wykorzystaniem kontekstów – pracy w tzw. coachingu życiowym oraz coachingu kariery. W trakcie szkolenia uczymy wykorzystywaia specyficznych narzędzi i sposobów pracy w określonym kontekście – uwzględniając w szczególności aspekt postawy coacha. To jaki coach jest, jak postrzega klienta oraz jak formuje daną relację – decyduje nie tylko o specyfice tej relacji, jaką jest coaching, ale także o efektywności procesu.

TREŚCI SZKOLENIOWE:

Life coaching:

  • Specyfika life coachingu.
  • Kim jest klient life coachingowy i jakie ma potrzeby?
  • Specyficzne narzędzia w pracy z klientem indywidualnym.
  • Indywidualny, a jednak biznesowy – obszary, które pojawiają się w life coachingu.
  • Przykładowe programy life coachingowe.
  • Rozkładanie akcentów w life coachingu.
  • Kontraktowanie i budowanie partnerstwa w life coachingu.
  • Perspektywa relacyjna i zadaniowa.

Coaching kariery:

  • Specyfika coachingu kariery.
  • Narzędzia career coacha.
  • Przykładowe programy coachingu kariery.
  • Dodatkowe, niecoachingowe obszary wsparcia w rozwoju kariery.
  • Personal branding.
  • Przykładowe programy coachingu kariery.

Coaching w obszarach:

  • Ograniczających przekonań.
  • Misji oraz Tożsamości.

Podczas trzeciego zjazdu koncentrujemy się na Kluczowych Kompetencjach Coacha wg ICF:

  • Projektowanie działa.
  • Planowanie i wytyczanie celów.
  • Zarządzanie postępami i zaangażowaniem.

Moduł 4. OBSZARY SPECJALIZACJI – COACHING PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I COACHING W BIZNESIE (2 dni)

Moduł dotyka specyfiki coachingu biznesowego. W trakcie szkolenia prezentujemy sposoby i narzędzia niezbędne do pracy ze specyficznymi wyzwaniami biznesowymi. Prezentowane techniki omawiamy w oparciu o nasze doświadczenia z pracy coachingowej w organizacjach. Uczestnicy mają możliwość obserwować sesje coachingu w biznesie, a także okazję do poznania podstaw budowania wizerunku coacha biznesowego i funkcjonowania na rynku w tym obszarze.

TREŚCI SZKOLENIOWE:

  • Specyfika coachingu w realiach biznesu.
  • Trójstronna relacja i kontraktowanie programów biznesowych.
  • Wizerunek coacha biznesowego.
  • Proces sprzedaży, sesje próbne.
  • Ustalanie efektywnych miar osiągnięcia celów biznesowych.
  • Przykładowe programy coachingowe.
  • Narzędzia oceny – ocena 360st oraz AC/DC jako miary efektywności przed i po procesie coachingu biznesowego.
  • Marketing w coachingu.
  • Jak funkcjonować jako coach na rynku – podstawy.

Podczas czwartego zjazdu koncentrujemy się na integracji wszystkich 11 Kluczowych Kompetencji Coacha wg ICF, co stanowi preludium do pracy w ramach PROGRAMU MENTOR COACHINGU.

Wszystkie stacjonarne moduły szkoleniowe (moduły od 1 do 4) są realizowane wg następującego ramowego programu dnia:

Sobota:
10:00 – 13:30 – sesja przedpołudniowa
13:30 – 14:30 – przerwa obiadowa
14:30 – 18:30 – sesja popołudniowa

Niedziela:
9:00 – 13:30 – sesja przedpołudniowa
13:30 – 14:30 – przerwa obiadowa
14:30 – 17:30 – sesja popołudniowa

 

Moduł 5. MENTOR COACHING (11 godzin)

Program Mentor Coachingu przygotowuje do egzaminu akredytacyjnego International Coach Federation na poziomie Associate Certified Coach (ACC).

Program obejmuje 8 godzin mentor coachingu grupowego oraz 3 godziny mentor coachingu indywidualnego. Mentor coaching właśnie w takim zakresie jest jednym z warunków akredytacyjnych na poziomie ACC – więcej informacji na stronach ICF.

Mentor coaching grupowy jest realizowany w formie czterech 2-godzinnych grupowych teleklas i trzech 1-godzinnych indywidualnych sesji telefonicznych.

 

Moduł 6. TELEKLASY NA TEMAT STANDARDÓW ICF (4 godziny)

Dodatkowo w ramach kształcenia podstawowego realizujemy 2 dodatkowe teleklasy poświęcone standardom International Coach Federation. Teleklasy poświęcone są przede wszystkim standardom etycznym i kompetencyjnym opisanym w Kodeksie Etycznym ICF.

 

WSPARCIE COACHÓW PO ZAKOŃCZENIU SZKOŁY COACHÓW

Zależy nam na tym, aby nasi absolwenci szybko rozpoczęli pracę w zawodzie coacha, dlatego oferujemy wiele dodatkowych działań wspierających już po zakończeniu nauki w Studium – czytaj więcej

Sprawdź ceny
Sprawdź terminy najbliższej edycji
Sprawdź przygotowanie wykładowców

Wyślij zgłoszenie